סיפורי הצלחה

עסק קטן

העסק פעל בכמה סניפים, כל לקוח הוזן בתוכנה מרכזית של העסק אבל הזנת הנתונים לא הייתה אחידה ומסודרת. יועץ עסקי שנכנס גילה כי אין לו מידע מרכזי על הלקוחות, מי הם, כמה הם רוכשים וכיצד הם קונים, וכאן נקראנו לדגל. התעמקות שלנו בתוכנה אפשרה לנו לבנות מסד נתונים מסודר שעל בסיסו היה ברור לראשונה למנהל העסק כמה לקוחות פעילים באמת יש לו, מה הם קונים ויותר חשוב מה הם לא קונים ומדוע. המידע הזה איפשר לבעל העסק לשנות התנהלות ולהורות לעובדיו לדרוש מידע מסוים מכל לקוח, להתקשר באופן יזום ללקוחות ולהציע להם שירותים נוספים, להרחיב את סל הקניה של כל לקוח שהגיע, ולהגדיל בכך משמעותית את המחזור העסקי של העסק. טיוב הנתונים השיטתי נתן לבעל העסק מידע שמעולם לא היה בידיו ולמעשה נתן לו כלי ניהולי חשוב מאד, שסייע לו לנהל טוב יותר ולדעת טוב הרבה יותר מה קורה בעסק שלו, ומה לא קורה בו.

חברה יצרנית גדולה

מייצאת לעולם ומוכרת גם בישראל – פסי הייצור נוהלו בתוכנה אחת, התוצרים שהועברו משם למחסן נוהל בתוכנה אחרת והתברר שיש פערים גדולים בין הנתונים בשתי התוכנות. הסיבה: מוצרים שנפסלו נספרו אחרת בשתי התוכנות, ולאיש לא הייתה בקרה על זה. מדובר בפער של אלפי שקלים מדי יום. בגלל הפער הוכנסה מערכת מחשוב שלישית כדי שתספור בפועל את כמויות המוצרים והיא רק הוסיפה בלבול ונתנה תוצאות אחרות לגמרי משתי המערכות הראשונות. ניתחנו את הנתונים שהתקבלו משלוש המערכות כדי להבין את הפערים, התגלו שורה של טעויות אנוש, ובין השאר התגלו מוצרים שנזרקו והושמדו למרות שלא הייתה לכך סיבה מוצדקת. האיתור שלנו הביא להגדלת ההכנסה והרווחיות באופן מיידי. המידע שהבאנו איפשר לחברה להבין את הטעויות ואת חוסר התיאום שלה, לשנות התנהלות של העובדים והמנהלים, לדייק את המידע שמוזן למערכות ולשפר את הדרכת העובדים, וכל התהליך הזה העלה משמעותית את התוצאות העסקיות של החברה.

חברה יצרנית גדולה

נהגה להדביק מדבקות על המוצרים באופן ידני עד שגדלו הכמויות, ואז הוכנסה מכונת מדבקות, אבל זו לא הייתה מתואמת מול מכונת הייצור מה שהצריך כמות כוח אדם גדולה יותר. חיבור טכני שעשינו בין המערכות ותיאום ביניהן, איפשר לשפר את הדיוק ולחסוך עלויות של משאבי אנוש שהועברו למחלקה אחרת, שם היה בהם צורך גדול יותר.

חברה גדולה ומוכרת

בחברה גדולה ומוכרת נמצאו פערים כספיים שהעידו על מחסור כספי בתחום הרכש, לעומת התכנון הפיננסי. בדיקה שלנו בתוך המערכת הראתה הכנסת שינויים ידנית כדי להסתיר גניבת חומרי גלם ותבניות ייצור (מדובר על משטחים שלמים של חומרי גלם), והראתה גם מי האדם שעשה זאת וכיצד טשטש את עקבותיו בצורה מתוחכמת. איתור התקלה הוביל לתיקונה, כולל שינוי מדיניות הזנת הנתונים כדי למנוע הונאות כאלו בעתיד, ולפתרון הנושא גם ברמה הפרסונלית מול אותו אדם. כמובן שבכך נחסך אובדן כספי רב והתוצאות העסקיות שופרו/

חברה מסחרית 

חברה מסחרית בתחום התרופות נזקקה לשיפור תהליך ההזמנה והפיכתו למשלוח באופן אוטומטי ובדוק. בנינו עבורה תהליך אוטומטי שחסך ניהול ניירת וביורוקרטיה, ואשר הפך כל הזמנה מלקוחותיה (שבוצעה אונליין) להפקה אוטומטית של חשבוניות ותעודות משלוח, שהגיעו למחסן אותה חברה והפכו בתוך שעות לחבילה ארוזה ומוכנה להפצה. ייעול התהליך לא רק חסך משאבים רבים, אלא גם שיפר מאד את שביעות הרצון של לקוחות אותה חברה, מה שבוודאי הפך אותם ללקוחות נאמנים ולכן איפשר לחברה לצמוח, תוך שימור לקוחות מרוצים, כבסיס לקוחות גדל והולך.